Focus-Mkb is gespecialiseerd in de aanpak van complexe retailvraagstukken en winkelgebiedmanagement. De invloed van internetbestedingen op winkelgebieden wordt steeds groter, landelijk is sprake van een fors overaanbod aan winkels. Hoe blijven winkelgebieden toekomstperspectief houden?
Focus-Mkb is gespecialiseerd in de aanpak van deze winkelvraagstukken. Rode draad voor de toekomst is het inzetten op een herkenbare eigen identiteit van het winkelgebied met sfeer en beleving, waarbij winkelgebieden ook via internet worden ‘vermarkt’. Een professionele promotie- en marketingaanpak van een winkelgebied, vanuit een ondernemers- en consumentgerichte aanpak is cruciaal om klanten te blijven vasthouden en te verleiden naar winkelgebieden te blijven komen. Daarnaast is een heldere ontwikkelingsstrategie noodzakelijk om de leegstand in centrumgebieden te lijf te gaan: dat biedt duidelijkheid en toekomstperspectief naar pandeigenaren en ondernemers.
Focus-Mkb is kennispartner van Platform De Nieuwe Winkelstraat (www.dnws.nl) en als expert gespecialiseerd in centrummanagement, oprichting ondernemersfondsen en ruimtelijke ontwikkeling en aanpak van leegstand in winkelgebieden.
Door jarenlange ervaring heeft Focus-Mkb een brede kennis van complexe retailvraagstukken, zoals de herontwikkeling en het opnieuw invullen van verouderde winkelgebieden, het verbeteren van de bereikbaarheid- en parkeersituatie in winkelgebieden en het professionaliseren van de samenwerking tussen ondernemers onderling, gemeente en vastgoedeigenaren. Voor een overzicht van actuele winkelprojecten en retailprojecten zie hieronder.